Online opvallen zonder te springen, te dansen en te dollen (+ checklist voor slimme social posts)

Weet jij al wat je vandaag gaat posten op social media?

Zeg jij volmondig JA of geeft die vraag je stante pede rechtopstaande nekharen zoals het gekrijs van een kakelende kip met keelpijn zou doen? Excuse me voor de vergelijking, maar zo lijkt het echt wel voor sommige coaches.

Ik hoor het vaak genoeg van hun tong rollen: social media geeft stress.

Ze weten niet WAT ze moeten posten of HOE of WAAR of WANNEER. En daarom posten ze maar NIKS. Of ze posten iets wat IEDEREEN post, omdat ze denken dat dan wel zal werken. Want ja, iedereen doet het! ?‍♀️

De parabel van de muis

Als jij je als stille, grijze muis verstopt in een grijs veld met grijze bloemen, overdekt door een grijs wolkenveld, dan word je gegarandeerd NIET gevonden door de UIL. Dus je mag op je 2 oren slapen: je wordt NIET OPGEVRETEN! Aan de andere kant: een muizenfamilie heeft je nodig! Dringend! En ‘t is levensnoodzakelijk!

Ze zoeken in het veld, achter de bloemen en onder de wolken… Maar ze kunnen je niet vinden tussen al dat grijs! Dus gaan ze maar naar die malle muis die in een fel fluovestje zit te springen, te dansen en te dollen. Met een beetje geluk kan die hen ook helpen…

Moraal van het verhaal

Zelf ben ik geen fan van springen, dansen en dollen, maar als jij dat wèl bent, als dat jouw natuur is en het past volledig bij je: go for it!

Social media is all about being YOU! And only YOU!

En dàt is de moraal van het verhaal! Opvallen tussen de menigte doe je door JEZELF te zijn. Door je uniciteit te laten zien. Door uit te stralen wie je bent, wat je doet en waar je voor staat. Laat zien waarom je doet wat je doet. En vertel duidelijk wie jij vooruit helpt met je professionele expertise.

Wijs de weg – op een slimme manier

Hoe verwacht je dat mensen in nood jou kunnen vinden, als er nergens een wegwijzertje staat met jouw naam op? En niet alleen jouw naam, want dat zegt niet veel… Geef er een lap op met een toptekst die een krachtige kernboodschap uitstraalt!

De juiste gegevens op die wegwijzers zijn oh zo belangrijk om ook de juiste mensen effectief op je pad te krijgen.

Checklist voor slimme social posts

Social media posts kan je bekijken als slimme wegwijzertjes die oppoppen op het scherm van je ideale klant. In enkele seconden moet je boodschap duidelijk zijn. Zet ze strategisch in, zodat je klant je kan vinden als hij je nodig heeft. Veel coaches durven hier wel eens de mist in te gaan…

Daarom heb ik deze checklist samengesteld:

Ontdek in deze checklist wat je best wel (en niet) op je wegwijzers zet om je pad vol te krijgen met de leukste, liefste en tofste volgers!

PS Wil je extra voorbeelden van hoe je meer uit je social media haalt?

Volg mijn pagina’s dan. Ik deel regelmatig inspirerende tips voor meer impact. Je vindt me hier:

FacebookInstagramLinkedin

Shopping Cart