Leiderschap op LinkedIn

Het doel van p(l)akkende posts is om leiderschap te creëren.

Een veelvoorkomende val waar ondernemers in trappen is dat ze op LinkedIn constant ‘promotional’ zijn. Als ge vanuit uzelf vertrekt, dan lijkt promotie voeren noodzakelijk om profijt uit uw posts te halen.

Maar eigenlijk is dat gewoon de snelste manier om in de ruis van het internet te verdwijnen.

Als ge alleen maar in de kijker zet wat ge verkoopt, dan wordt ge irrelevant en mensen lezen of volgen niet meer wat ge te zeggen hebt.

De 1/7 strategie

Als ge eens door de kaarten van Het P(l)akkende Content Carddeck gaat, dan zult ge merken dat promotie maar één van de zeven thema’s is van het kaartspel.

De andere thema’s zijn een mix van persoonlijke posts en posts die het doel hebben om u als de regelrechte go-to expert neer te zetten.

Mensen kunnen een bericht lezen dat hen iets leert, geen call-to-action of “oproep tot actie” heeft en denken: “Goh, ik moet deze persoon echt volgen. Wat die zegt, raakt me wel.”

Dan, een paar dagen later, plaatst ge een testimonial en een linkje waar ze iets van u kunnen downloaden of waar ze zich kunnen aanmelden om met u samen te werken.

En dan denken die mensen: “Hmm, ziet er goed uit, dit wil ik ook.” En voor ge ’t weet komen uit alle hoeken en kanten mensen tevoorschijn die staan te springen om klant bij u te worden.

Het schoonste eraan is dat die mensen u op een natuurlijke manier vertrouwen, omdat ze u al kennen. Ge hebt verteld over uzelf, over uw waardes en over uw uitdagingen. Ge hebt laten zien dat ge ’n expert zijt in uw vak en ge hebt hen al iets geleerd.

P(l)akkende posts zijn anders dan de meeste content die ge op uw tijdlijn voorbij ziet komen, omdat ze geen promotionele inhoud bevatten.

Ze zijn langer, meer diepgaand en educatiever.

Als uw content goed genoeg is, gaan mensen uw naam onthouden.

Ze gaan commentaar geven, het leuk vinden, delen en in gesprek gaan met u.

Uiteindelijk voegen ze u toe als een connectie – ze blijven als het ware aan u plakken.

En als ge dan afwisselend met uw pakkende posts eens een promotionele post uitstuurt, dan transformeert ge daarmee die mensen moeiteloos in klanten.

Go for leadership on LinkedIn!

Ciao ciao,

Io Merola – COPIO Copy & Content

Shopping Cart