Zichtbaar op social media zonder te roepen dat ge de beste zijt

Gisteren postte ik een gekke zin. Eentje waarbij ik u vertelde dat ge eerst diep moet duiken vooraleer ge kunt springen. Vooraleer ge ‘eruit’ kunt springen. Uit de massa, uit de menigte, uit de overvolle feed van uw ideale klant, zodat ge écht zichtbaar zijt op social media.

Als ge dat niet doet, wordt ge niet gehoord en niet gezien.

Dan verdwijnt ge in een hoekske van de socials, bedolven onder hopen andere irrelevante posts, samen met al die andere zaakvoerders die nog zoekende zijn naar een manier waarop ze in het zichtveld geraken van hun ideale klant.

Stel u voor dat ge in een volle zaal zit.

Een zaal vol droomklanten. Natuurlijk zitten uw concullega’s ook in de zaal, net zoals uw schoonfamilie, uw vrienden van de lagere school en de maatjes van de sportclub waar ge tien jaar geleden eens een maandje uw goede voornemens probeerde waar te maken.

In die zaal babbelt iedereen door elkaar.

In dezelfde taal, op hetzelfde geluidsniveau met dezelfde tone-of-voice. De ene vertelt wat langdradiger dan de andere, maar eigenlijk is het tempo, het ritme en het volume vrijwel gelijk.

Soms hebt ge der es ene tussen die begint te roepen.

En ja, daar kijkt iedereen meteen naar om, maar als ze ontdekken dat het alleen maar over ikke ikke ikke gaat, dan verslapt de aandacht al snel. Mensen draaien zich terug om en gaan op zoek naar iemand in de buurt die interessanter is.

Tot er iemand begint te fluisteren…

Huh? Waarom fluistert die nu? Ik hoor u niet… Wat zeg je?

Of begint te dansen…

Huh? Wat doet die nu? Da’s toch ni normaal. Waarom doet die zo raar?

Of tot er

iemand met een heel hoog stemmetje begint te spreken, er een hond op het toneel verschijnt of er iets a-typisch gebeurt, waardoor mensen omkijken.

Waardoor mensen vragen gaan stellen en erover gaan babbelen met hun buur.

Dát is wat ge als zaakvoerder nodig hebt als ge zichtbaar wilt zijn op social media.

Ge hebt een manier nodig die bij u past, waarbij ge dicht bij uzelf blijft, maar toch net ver genoeg uit uw comfortzone komt om iets te doen dat ge voorheen nooit deed.

’t Is alleen dán dat ge voor verandering zorgt.

En hé, da’s niet Io die dat verzonnen heeft eh… Albert Einstein, Henri Ford en Tony Robbins waren eerst:

Als ge op social media dezelfde soort content uitstuurt als ge altijd deed, dan blijft ge onzichtbaar.

Hebt ge zin om samen de online zichtbaarheid van uw zaak eens onder de loep te nemen?

Neem meteen contact met me op.

Of boek hier rechtstreeks een inspiratiesessie in mijn agenda.

Wilt ge met uw bedrijf niet veranderen, maar blijft ge liever status-quo? Dan hebt ge mijn begeleiding niet nodig.

Hebt ge al een hele resem pogingen achter de rug, maar vond ge nog geen succesvolle manier om uw ideale klant te bereiken of om gehoord en gezien te worden tussen de massa op social media?

Dan nodig ik u uit om kennis te maken met Billy.

Want als ge Billy weet te verschalken, dan ligt de weg naar uw ideale klant open.

Benieuwd naar Billy?

Stuur me een berichtje via Facebook of Instagram of Linkedin

Ik vertel u graag meer over Billy en over het daadwerkelijk bereiken van uw ideale klant.


HAVE A VERY VISIBLE DAY

Io Merola – COPIO Copy & Content

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Winkelwagen