“Even if it’s a million to one, I’m gonna be that one. You’re gonna know my name.”
Deze lyrics komen uit de film van Cinderella. Ik kwam ze overlaatst tegen in een oud notitieboekske van me dat ik aan ’t doorbladeren was, op zoek naar inspiratie.
Ik weet nog dat ik tijdens het kijken van de film zo geraakt werd door deze woorden, dat ik het eerste het beste boekske greep dat ik kon vinden om de tekst op te schrijven.
Om nooit meer te vergeten…
Het doel van LinkedIn is naamsbekendheid creëren
Social media zijn geweldige tools die voor allerlei soorten doelen dienen: van afleiding en tijdverdrijf tot werknemers zoeken en klanten vinden.
Bij mij hangt dat zinneke ‘you’re gonna know my name’ rond in mijn hoofd als ik content schrijf.
Omdat dít voor mij het hoogste doel van LinkedIn is: zorgen dat mensen mijn naam kennen.
Dat ze weten wie ik ben, wat ik doe, waarom ik het doe, waar ik in geloof en welke tools ik bezit om hen te helpen met hun eigen zichtbaarheid.
Voorkom irrelevantie
Een veelvoorkomende val waar ondernemers in trappen is dat ze op LinkedIn te vaak ‘promotional’ zijn.
Als ge vanuit uzelf vertrekt, dan lijkt promotie voeren noodzakelijk om profijt uit uw posts te halen.
Maar eigenlijk is dat gewoon de snelste manier om in de ruis van het internet te verdwijnen.
Als ge alleen maar in de kijker zet wat ge verkoopt, dan wordt ge irrelevant. Mensen lezen niet meer wat ge te zeggen hebt.
De 7/7 strategie: een combinatie van invalshoeken die zorgen voor leiderschap
Als ge es door de kaarten van Het P(l)akkende Content Carddeck gaat, dan zult ge merken dat promotie maar één van de zeven thema’s is van het kaartspel.
De andere thema’s zijn een mix van persoonlijke posts en posts die het doel hebben om u als de regelrechte go-to expert neer te zetten.
Mensen kunnen een bericht lezen dat hen iets leert, dat verder geen call-to-action of “oproep tot actie” heeft en denken: “Goh, ik moet deze persoon echt volgen. Wat die zegt, raakt me wel.”
Dan, een paar dagen later, plaatst ge een testimonial en een linkje waar ze iets van u kunnen downloaden of waar ze zich kunnen aanmelden om met u samen te werken.
En dan denken die mensen: “Hmm, ziet er goed uit, dit wil ik ook.”
Voor ge ’t weet komen uit alle hoeken en kanten mensen tevoorschijn die staan te springen om kennis te maken en zelfs om klant bij u te worden.
Het schoonste eraan is dat die mensen u op een natuurlijke manier vertrouwen, omdat ze u al kennen.
Ge hebt verteld over uzelf, over uw waardes en over uw uitdagingen. Ge hebt laten zien dat ge ’n expert zijt in uw vak en ge hebt hen al iets geleerd.
P(l)akkende content is anders dan de meeste content die ge op uw tijdlijn voorbij ziet komen, omdat ze geen promotionele inhoud bevatten.
Ze zijn langer, meer diepgaand en educatiever.
Als uw content goed genoeg is, gaan mensen uw naam onthouden.
Als uw content raakt, inspireert, motiveert of een andere (positieve) emotie oproept, dan ‘pakt’ ge de aandacht.
Mensen gaan er commentaar op geven, het leuk vinden, het delen en in gesprek gaan met u.
Uiteindelijk voegen ze u toe als een connectie – ze blijven als het ware aan u ‘plakken’.
Als ge dan afwisselend met uw ‘pakkende posts die blijven plakken’ es een promotionele post uitstuurt, dan transformeert ge daarmee die mensen moeiteloos in klanten.
And that’s how you reach leadership on LinkedIn.
📢 STARTEN met social media – 12 onmisbare elementen van een succesvolle social mediastrategie
Zijt ge klaar om te groeien en hebt ge een boodschap die veel verder gaat dan uw aanbod alleen?
Ontdek in deze online masterclass hoe ge de verbinding met uw volgers op social media versterkt, zodat ge niet alleen naamsbekendheid opbouwt maar ook effectief iets in gang zet bij mensen.
Ik deel hierin de exacte inhoud van mijn unieke social media succesformule die deels bestaat uit de 7/7 strategie, namelijk de 7 invalshoeken om content te creëren waarmee ge de aandacht pakt én die blijft plakken.
Daarnaast heb ik nóg 5 strategische inzichten voor u in petto om van saaie social mediapagina’s die nul reacties opleveren inspirerende succesverhalen te maken.
Meld u meteen aan voor de volgende sessie.
Klik hier: 📢 STARTEN met social media – 12 onmisbare elementen van een succesvolle social mediastrategie
Ciao ciao,
Io Merola – COPIO Copy & Content